štvrtok 2. júla 2015

Objednávam tričká.

Ľuďom asi „j...be“. Tričko s takýmto nápisom mi podhodil facebook.  No, pekne. Aký nápad dať to takto pekne na tričko. Z mosta do prosta.  Z prosta jasne a na rovinu a v slovenčine. Žiadna angličtina, nech tomu každý rozumie. Nakoľko som priaznivcom reklamy a rada firmám vyklikávam predplatené kliky a nič nekúpim, hneď som aj na toto klikla. Pekná stránka to bola. Mali tam všelijaké zábavné veci. Aj Luis Vifon tam bol – akože originál vifón s varnou konvičkou v logu – kabelečka priamo ručne ušitá. Tričko, bolo ale top. Nie, nekúpila som si ho! Áno, mali moju veľkosť a aj tak som si ho nekúpila! Dávam nám - ľudstvu ešte šancu, ok spočítavam len koľko kusov objednám naraz. Žartujem. Teraz hádajte s čím.

Stála som pri pokladni a opäť som rozmýšľala o tom tričku.  S ľútosťou som pozerala na predavačku a pripočítavala som pre ňu ďalší kus trička na objednávku. Stála pri pokladničnom páse a 10 minút s pani riešila, aký rozdiel je medzi dvomi farbami na vlasy, tej istej značky len v inom odtieni.  Keď tá predavačka  už z absolútneho zúfalstva prečítala, že v tej svetlejšej je nejaká zložka navyše, kupujúca sa začala dožadovať vysvetlenia, čo to vlastne znamená. Jasné, končilo to absolútnou neschopnosťou predávajúcej . Nielenže nebola schopná vymenovať všetky zložky všetkých produktov, ale dokonca jej ani nedokázala vysvetliť názvoslovie chemických prvkov. Pani mala ale trpezlivosť a myslím, že aj odvahu. Neuveríte, ale využila aj možnosť zavolať známemu. Samoška, v samoške pri rozblokovanom nákupe. Pomohol jej. Známy na telefóne jej dokázal do dvoch sekúnd vybrať správny odtieň farby na vlasy. Tipujem, že to bol chlap a z odtieňa sýto svetlohnedá a teplá kávová,  rozumel len tej hnedej a tomu, že potom ešte ide na kávu. Našťastie.  Ešte, že nezvolila kombináciu mokka, kávová a kapučínová, to by si myslel, že príde domov po kávičkách až o 3 dni. Pani, ale zhodnotila, že to bola dobrá rada a že v tej farbe je predsa aj viac zložiek. Nebude presa o niečo ochudobnená, ani keby to mal byť agresívnejší druh peroxidu. Dvadsať metrový rad za ňou šťastne zaburácal. Predčasne.

Pani pokračovala a  z  vrecka vytiahla rúž, ktorý chcela reklamovať, lebo odtieň na jej perách je iný, ako si predstavovala , že bude a denné svetlo jej tú farbu robí ešte menej intenzívnejšiu. Za tú cenu (3,5 €) si ona, veru nebude kupovať  rúž, ktorý vlastne môže mať len večer aj to pri teplom tlmenom svetle.  Chce ho proste vrátiť a peniaze späť. Rad mierne posmutnel a výrazne znervóznel. Mala som pocit, že pani bude "nakompletku" vymaľovaná, ale v 50 odtieňoch sivej ( a iných odtieňoch od bitky).

Našťastie ľudí v rade zamestnával malý chlapček, ktorý sa pripravoval na veľkú cenu F1 v Monaku (Monako bola jasné podľa ostrosti vyberaných zákrut a krátkosti trate a ich intenzitou opakovaní). S detským nákupným košíkom si to šinul na striedačku pomedzi ľudí v rade a pomedzi police. Upss !!! Malé nôžky sa mu pomotali,  aj keď boli vlastne na pomotanie krátke a jeho mliečny zub pristal rovno v polici so zubnými pastami na mliečny chrup, ktoré susedili  so zubnými pastami na paradentózu. Lepšie miesto, by ten zub  nedostal ani s "rezervačkou". Chlapčeka viac, ale zaujala krv na odrvenom kolienku. Nárek na celú drogériu. Skúsite hádať, komu chlapček patril? Nie nebol to syn Vettela ani Massu, ale pani s rúžom pri pokladni.  Predavačka  pri pokladni dostala ďalšiu dávku.  Najskôr , že čo sú to za „podnik“, keď majú takú klzkú dlážku, potom, že nedokážu zabezpečiť zdravoťáka a potom si vyžiadala knihu sťažností, lebo si jej predavačka dovolila povedať, že leukoplasty na to rozbité kolienko nájde v druhej polici v pravo v rôznych cenových reláciách....